Velkommen til Tryllefløyten Steinerbarnehage!

Tryllefløyten Steinerbarnehage består av to bygg: Tryllehuset og Stamerhuset.

Åpningstiden er 07:45 – 16:15

Barnehagen er stengt i juli måned, samt i romjul og påske.

Tryllehuset, med sin spesielle goetheanistiske arkitektur, rommer tre avdelinger – Soria, Moria og Peria. Huset ble bygd på dugnad i 1981 på en tomt hvor Stamerhuset – den gamle, ærverdige kongeboligen – fremdeles står vernet. Tryllefløyten utvidet i 1997 med Seljefløyten, en nydelig oppusset gammel skipsredervilla i engelsk stil og med stor hage. I 2023 flyttet vi barnehagen fra Seljefløyten opp til ett helt nyopphuset vernet Stamerhus.

Steinerskolen i Bergen holder til mellom barnehagens to hus og er en naturlig og betydningsfull samarbeidspartner.

NRK-innslag fra 1983

Tidligere  tipset en far i barnehagen oss om en Norge rundt-reportasje  som omhandlet barnehagen vår fra 1983, da den var ny. Trykk på denne lenken, og trykk deretter på den gule sirkelen rundt Bergen.